wtorek, 12 kwietnia 2016

Misja szpagat.




Czesc Kochani!

   Jak mijaja Wam te wiosenne dni?
Powiem Wam, ze w Anglii juz jest calkiem ''cieplawo'', ale to jeszcze nie to. Mimo wszystko ciagle pada praktycznie, wiec wychodzenie z domu gdziekolwiek jest srednim pomyslem, zastanawiam sie czasami ja Anglicy moga tu zyc calymi latami ;)
   Niestety musze szukac nowej pracy, bo w firmie zredukowali liczbe pracownikow i zajeta jestem poszukiwaniami. Strasznie nie lubie tego robic, nie dlatego ze jestem leniwa, ale dlatego ze szukanie pracy w Anglii odbywa sie w specyficzny sposob. Ale nie moge sie lamac, musze isc do przodu!

   O czym bedzie dzisiaj?
Postanowilam przygotowac dla Was post na temat rozciagania do szpagatu, wybralam filmiki z cwiczeniami dostepne w internecie, z ktorych sama korzystam :)

  Jak w ogole podejsc do zrobienia szpagatu?
Co musicie wiedziec na wstepie?
  W rozciaganiu bardzo wazna jest systematycznosc,  rozciagac musimy sie najlepiej codziennie!
Tak, tak, musimy wyrobic w sobie taki nawyk. SYSTEMATYCZNOSC.
Nie powinnyscie sobie zakladac, ze w miesiac siadziecie szpagat. Jest to nierozsadne.
Kazdy z nas na wstepie ma bardziej lub mniej rozciagniete cialo.
Jezeli za dzieciaka siadalismy szpagat, rozciagniemy sie do niego znacznie szybciej niz osoby, ktore nigdy sie nie rozciagaly.
Bardzo wiele zalezy tez od wieku - znacznie lepiej rozciagnie sie mloda osoba lat 13 niz osoba po 30-tce, ale nieznaczy ze nie dojdziemy do tego samego efektu. Jezeli wlozymy mase pracy w rozciaganie, uda sie to nam w kazdym wieku.
 Oto kilka prostych zasad, ktore pomoga Wam osiagnac wymarzone ozciagniecie:

Zasady prawidlowego rozciagania:
  1. Przed ćwiczeniami wykonaj przynajmniej 10-minutową rozgrzewkę - musisz przygotowac miesnie do intensywnej pracy. Nie chcemy kontuzji.
  2. Nie rób nic na siłę – jeśli będziesz rozciągać się do bólu, za bardzo nadwyrężysz mięśnie i nabawisz się bolesnych zakwasów.
  3. Nie spinaj mięśni –rozluznij!
  4. Powinnas cuc ''ciagniecie miesnia''a nie bol.
  5. Palce powinny być zawsze obciągnięte.
  6. Przy każdym ćwiczeniu pamiętaj o wyprostowanych kolanach.
  7. Pogłębiając rozciąganie, nie wykonuj szarpiących (pulsujących) ruchów – zamiast tego bardzo powoli, w rytm oddechu, stopniowo wydłużaj mięsień. Gdy już osiągniesz maksimum rozciągnięcia, wytrzymaj w tej pozycji przynajmniej kilkanaście sekund, a najlepiej conajmniej do minuty i dluzej.
  8. Zacznij od lekkiego rozciągania, a dopiero potem, systematycznie zwiększaj obciążenie.
  9. Zawsze wykonuj ćwiczenia symetrycznie, na obie nogi. Szpagat może się udać tylko wtedy, gdy mięśnie znajdują się w równowadze, tzn. żadna z grup mięśniowych nie jest bardziej rozwinięta od innych.
  10. Nie wykonuj statycznego rozciągania przed intensywnym treningiem fitness – może to osłabić „czucie” stawu i obniżyć napięcie mięśni. Zamiast tego możesz zrobić streching dynamiczny.

  • Przed ćwiczeniami wykonaj przynajmniej 10-minutową rozgrzewkę – trzeba przygotować tkanki do ekstremalnego wydłużania, w przeciwnym razie możesz nabawić się kontuzji.
  • Nie rób nic na siłę – jeśli będziesz rozciągać się do bólu, za bardzo nadwyrężysz mięśnie i nabawisz się bolesnych zakwasów.
  • Nie spinaj mięśni – rozluźnij się.
  • Ćwicz tak, aby czuć „ciągnięcie mięśnia”, a nie ból.
  • Nie zadzieraj palców! Powinny być zawsze obciągnięte.
  • Przy każdym ćwiczeniu pamiętaj o wyprostowanych kolanach.
  • Pogłębiając rozciąganie, nie wykonuj szarpiących (pulsujących) ruchów – zamiast tego bardzo powoli, w rytm oddechu, stopniowo wydłużaj mięsień. Gdy już osiągniesz maksimum rozciągnięcia, wytrzymaj w tej pozycji przynajmniej kilkanaście sekund.
  • Zacznij od lekkiego rozciągania, a dopiero potem, systematycznie zwiększaj obciążenie.
  • Zawsze wykonuj ćwiczenia symetrycznie, na obie nogi. Szpagat może się udać tylko wtedy, gdy mięśnie znajdują się w równowadze, tzn. żadna z grup mięśniowych nie jest bardziej rozwinięta od innych.
  • Nie wykonuj statycznego rozciągania przed intensywnym treningiem fitness – może to osłabić „czucie” stawu i obniżyć napięcie mięśni. Zamiast tego możesz zrobić streching dynamiczny.


  • http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/zajecia-i-treningi/jak-zrobic-szpagat-cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu_42656.html


    Tyle jezeli chodzi o teorie.
    Oto filmiki z ktorych sama korzystam w domowym zaciszu:

















    A czy Wy potraficie zrobic szpagat?
    Lubicie sie rozciagac?
    Jakiego postu szukacie?
    Zapraszam Was do dyskusji! :)

    PS: Like w google + mile widziany! Buziaki :*

    6 komentarzy:

    1. Szpagat...no cóż. Można spróbować. Na razie muszę popracować nad umysłem. Powodzenia w szukaniu pracy.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziekue Ci :)
        Nie taka trudna sprawa z tym szpagatem.
        Wgl smieszna sprawa, bo wlasnie czytalam Twojego bloga, wchodze, a tu komentarz od Ciebie :)
        Pozdrawiam! :)

        Usuń
    2. W tamtym roku próbowałam zrobić szpagat ,oczywiście wcześniej wykonywałam odpowiednie ćwiczenia. Prawie mi się udało. Może w zimie znowu spróbuję :)
      Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/2016/04/olejki-do-ciaa-orientana.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jezli ostatnio bylas blizej niz dalej, to teraz powinno pojsc Ci szybciej :)
        Pozdrawiam! :)

        Usuń
    3. z niektórych ćwiczeń korzystałam sama ;)
      Ja robię szpagat przeważnie na imprezach podczas tańczenia Cancana :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. O prosze, taka jestes uzdolniona? :)
        Kiedys szpagat byl dosc powszechny w moich cwiczeniach, kiedy tanczylam na codzien, niestety od dwoch lat nie tancze i widze problem z zejsciem. Al1e nie poddaje sie i cwicze :)
        Pozdrawiam Cie :)

        Usuń