wtorek, 1 grudnia 2015

Moja milosc ... DANCEHALL.




Hej :)
Jako iz poszukuje nowej pracy, mam troche czasu by nadrobic zaleglosci.
Wierzcie lub nie, ale jeszcze niedawno bylam na urlopie w Polsce, a juz za chwile beda swieta - czas tak szybko leci, nawet nie wiem kiedy to minelo!

Dzisiaj chcialabym Wam przedstawic czastke siebie, a mianowicie opowiedziec o swojej najwiekszej pasji. Wiecie jak bardzo kocham aktywnosc fizyczna, wszelaki fitness, pilates, joge... Ale moja najwieksza pasja i miloscia zarazem jest taniec. I to nie byle jaki taniec, bo dancehall.

Ale wszystko po kolei :)
       Milosc do tanca wykielkowala u mnie gdy mialam ok. 8 lat. Wtedy to obejrzalam na MTV teledysk, nie zyjacej juz wokalistki R'n'B - Aaliayh. Strasznie chcialam tanczyc tak samo ;) Wiec tanczylam sobie tak w domu do telewizora, a na szkolny wf przygotowywalam uklady taneczne, gdy tylko nauczyciel dal taka mozliwosc. Moi rodzice nie byli zbyt zamozni, wiec nie moglam sobie za bardzo pozwolic na regularne zajecia w szkole tanca. Jak tylko udawalo mi sie uzbierac, lub dostac jakas mila dla oka sumke od dziadkow i babc - ladowalam ja w taniec ;)
      W liceum zaczelam troszke dorabiac co pozwolilo mi na poglebianie mojej pasji.
I wlasnie w tamtym okresie zakielkowala we mnie milosc do DANCEHALL'u.
W tamtym czasie w Olsztynskich szkolach tanca nie bylo tego stylu, wiec uczyc moglam sie tylko (?) z klipow chociazby Sean'a Paul :)
    Na szczescie dancehall stal sie bardzo popularny i moglam brac udzial w regularnych zajeciach, jezdzic na warsztaty z roznymi tancerzami, czy brac udzial w zawodach.
W miescie w ktorym mieszkam od ponad roku, niestety szkoly tanca nie oferuja tego stylu tanecznego, przez co troche sie zasiedzialam, jezeli o rozwoj chodzi.
Spokojnie! Wlasnie biore sie do pracy! Dzisiaj bylo i rozciaganie i przypominanie sobie krokow, moze za niedlugo i cos nagram :)


       Nie chce Wam tutaj podawac etymologii dancehallu, jak wiecie zapewne styl ten jest stylem typowo ulicznym, powstal on na Jamajce i dzieki niemu mozna wytanczyc KAZDA czynnosc zyciowa, serio :) Nie znajdziecie w dancehallu sztywnych regul, tutaj najwazniejsze jest ''attitiude'' czyli wlasny styl w wykonaniu kazdego kroku, to macie byc wy, nie jakas regulka, bo ktos tak kazal :)

        Dancehall w Polsce ma sie na pewno bardzo dobrze, mamy ogromna ilosc swietnych tancerzy, szkol tanca, wiele konkursow czy bitew. Najbardziej znana bitwa, bardzo wazna chyba dla kazdej dancehallowej tancerki jest: Dancehall Queen Poland. Sposrod kilku swietnych tancerek wybierana jest najlepsza, ktora jedzie na Jamajke walczyc o korone DHQ World :)
Ogromnym wyroznieniem dla Polski bylo, gdy Polka Ula ''Afro'' Fryc zdobyla tytul wice- DHQ World. Byl to precedens. Nigdy wczesniej nie nadano tego tytulu nikomu i to od razu z poza Jamajki!
Inne zawody, contesty warte uwagi to np. ''Slavic Dancehall Queen'', ''Dancehall Or Die'', ''Winter Bounce'', czy ''Dancehall King Poland'', czy ''Dancehall Challenge''.



     U jakich tancerzy w Polsce warto sie szkolic, jakie szkoly tanca wybierac, w jakich projektach warto brac udzial?
Swietnych tancerek (i tancerzy!) w Polsce nie brak, wymienie tu kilka nazwisk: Ula ''Afro'' Fryc, Aleksandra Szlaga, Agnieszka  Bialon, Aga Morko, Agata Rzepka, Domi Peszel, Lila Limanowka, Iza ''Izu'' Berentd, Monika Cichocka, Cookie Monster..
Jakie szkoly tanca moge Wam polecic?
So Fresh Studio, Salshall Ortodox, Studio tanca Siemanko!, Born to dance, Flowin' Studio, The Salsa King,.. jest tego mnostwo!
Ciekawa jestes jaka szkole z Twojego miasta polece? Zapytaj :)

    Co do projektow to polecam szczegolnie kazde warsztaty, dziewczyny sprowadzaja tu tancerzy z Jamajki! Projekt Tr888 to Jamaica organizowany przez Monike Cichocka czy Bruk Festiwal :)

     Dancehall to nie tylko ''szejki'' ale i tysiace krokow oraz trudnych figur!
Na koniec z ciekawostek powiem tylko, ze dancehall wymyslili PANOWIE oraz ze Panowie nie robia ''szejkow'' - jest to bardzo zle widziane ;)




Video:







A jaka Wy macie pasje? :)
Mialyscie kiedys stycznisc z tym stylem lub wgl z tancem?
Dajcie znac! :)

8 komentarzy:

  1. świetny post! Ja osobiście tańczyłam jako mała dziewczynka, natomiast ta przygoda szybko się skończyła:)
    Zapraszam: http://vsiedlecka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. o jezu dance hall, nie spodziewałabym sie tego
    nie mniej jednak jest to bardzo kobiecy taniec
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh zaraz ''o jezu'' ;)
      Mysle, ze jest na pewno ciekawszy od popularnego ostatnio twerku (nuda!) ;)

      Usuń
  3. Fajnie, że masz taką pasję ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post (: ja tańczyłam breakdance przez 2 lata (; masz super pasje (: zapraszam do mnie (:

    OdpowiedzUsuń
  5. Dancehall to chyba najlepszy taniec, jaki kobieta może tańczyć! :)

    Widzę, że też interesujesz się ćwiczeniami, więc zapraszam: http://tiger-life-fit.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny taniec.


    ||||| www.kuriatka.blogspot.com |||||

    OdpowiedzUsuń