niedziela, 8 listopada 2015

Pyszne przepisy na ....



Hej kochani!
Przybywam do Was z postem strikte kulinarnym!
Mam dzis dla Was pyszne przepisy na ... domowe mleko!
Ale nie byle jakie mleko!
Zobaczcie sami!
Mam dla was trzy przepyszne opcje na zdrowe mleko roslinne :)
Zauwazyliscie zapewne, ze Ewa Chodakowska i Ania Lewandowska polecaja mleko bezlaktozowe, nie bez powodu, laktoza w nadmiarze szkodzi, a ludzie dorosli raczej jej nie trawia.
Oto zdrowe alternatywy dla mleka przemyslowego, ktore mozecie zrobic w domku! :)

1. Mleko sojowe:

Skladniki:
  • 400g soi
  • woda
  • 3 lyzki miodu
Soje nalezy wsypac do glebszej miseczki i zalac woda oraz odstawic na noc, aby napeczniala.
Nastepnego dnia nalezy ja kilkakrotnie przeplukac woda, nastepnie zblendowac. O wiele wygodniej bedzie Ci kiedy podzielisz ja na np. dwie porcje. Zmiksuj kazda z nich z 2 szklankami wody.
W tym czasie nalezy zagotowac w garnku ok. 2 litrow wody. Do wrzacej wody dodajemy zrobiona wczesniej mase sojowa. Wszystko musimy zagotowac, a pozniej odstawic na 10 minut i ponownie zagotowac. Bierzemy sitko, obtaczamy, a raczej wykladamy gazikami i przelewamy mleko do nowego pojemnika. Slodimy mleko miodem.

2. Mleko ryzowe

Skladniki:
  • 0,5 szklanki ryzu (wedle uznania rodzaj)
  • 4 szklanki wody
  • opcjonalnie miod, kakao oraz sol
 Tradycyjnie zaczynamy podobnie jak w przypadku mleka sojowego - od namoczenia ryzu. W tym wypadku rowniez najlepiej zostawic je na noc.
Nastepnego dnia dodajemy do niego wode i sol, bardzo wolno gotujemy na malym ogniu pilnujac KONIECZNIE BY NIE WYKIPIALO I SIE NIE SPALILO.
Podczas gotowania woda odparuje, a nasze mleko zgestnieje.
Jezeli mleko jest za geste, dodaj wody. Pozostaw do ostudzenia. Wedle uznania dodaj kakao oraz miod :)

3. Mleko kokosowe

Skladniki:
  • 1 litr wody
  • 200g wiorkow kokosowych
  • miod

Zalewamy wiorki woda i odstawiamy je nastepnie na kilka godzin. Gotujemy je z woda, a nastepnie zostawiamy do ostygniecia. Dodajemy miod, a calosc miksujemy. Odcedzamy mleko od masy wiorkowej (tak samo jak roblismy w przypadku mleka sojowego).


Mleko nalezy trzymac w lodowce nie wiecej niz 3 dni!

Smacznego! :)



Czy robilyscie kiedys domowe mleko roslinne?
Jakie mleko z tych roslinnych jest waszym ulubionym?
Podoba Wam sie post?

Dajcie lajka w google +! :)

22 komentarze:

  1. Świetny przepis :) Na pewno spróbuje każdego z nich :)
    http://przewroconapolkabyandzelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, szczegolnie kokosowe :)

      Usuń
  2. Aż zachciało mi się mleka kokosowego
    Chyba sobie zrobię ;)
    http://zanimdorosne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam - jest pyszne :)
      Mleko kokosowe to moje ulubione mleko i bardzo czesto zastepuje mi normalne mleko krowie :)

      Usuń
  3. Świetne pomysły na domowej roboty mleko roślinne ☺ któreś z nich na pewno wykorzystam ☺
    healthybeautylifestyle

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post, aż zapisałam w zakładkach.
    http://vaaleriab.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, muszę koniecznie zrobić mleko kokosowe :) kupiłam kiedyś - raz w Lidlu - ale ogólnie nie mam możliwości przepłacać, więc te przepisy się przydają! Ekonomiczne, a smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko kokosowe niestety nie jest najtansze, wiem o tym :(
      Dlatego postanowilam wyszukac przepis na takie domowe, bo wiorki mozna kupic za bezcen :)

      Usuń
  6. Ale super! W życiu nie pomyślałabym, że można w domu zrobić mleko! Na pewno jest zdrowe! Może kiedyś spróbuje!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam do mnie www.pauladowlasz.blogspot.com - piszę o odchudzaniu, sama schudłam 37 kg i teraz pomagam innym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo Twój blog to coś czego teraz szukałam ;) Zostaję na stałe ! Chętnie przewertuję go całego ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie piłam mleka roślinnego,a bardzo bym chciała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja uwielbiam mleko z orzechów laskowych :) nie dość, że zdrowe to taaakie pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno wykorzystam przepis z mlekiem sojowym. Ostatnio próbuję diety wegetariańskiej, co mi całkiem nieźle wychodzi.
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na mojego bloga, gdzie - w końcu - napisałam o jodze i zapraszam się do konkursu :3
    http://bibliotekaslow.blogspot.com/2015/11/konkurs-swiateczny.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle, ze warto choc sojowe nie nalezy do moich ulubionych :)
      O kolejna osobka probuje swoich sil w tej zdrowej diecie!
      Trzymam kciuki, jezeli potrzebujesz jakis porad pisz! :)

      Usuń