poniedziałek, 7 września 2015

Obalamy mity!




Czesc!
Witam Was serdecznie po baaaardzooo dlugiej nieobecnosci.
Obiecalam Wam posty co niedziele, a tu prosze - 2 niedziele z rzedu cisza.
Bardzo Was za to przepraszam, ale 12h zmiany w pracy daly mi popalic :(
Za to w tym tygodniu postaram sie jakos zrekompensowac Wam te braki.

Dzisiaj chcialabym obalic razem z Wami 3 fitnessowe mity!
Warto chronic sie przed popelnianiem ich jezeli chcemy widziec efekty dzialan naszych treningow i nie chcemy nabawic sie kontuzji!

Bez zbednych wstepow -zaczynamy!

MIT 1
Bieganie na biezni mechanicznej oszczedza kolana.

To tylko pozory. Bieznia ugina sie pod begaczem co amortyzuje jego ladowanie, ale miesnie wtedy dzialaja inaczej. Gdy biegamy w terenie, musimy samemu popychac nasze cialo do przodu i robimy to sila naszych miesni. Na biezni natomiast ladujesz, a ruchomy pas pociaga cie w tyl - musisz tylko zdarzyc przelozyc noge przez noge. Moze to spowodowac podswiadoma zmiane w sposobie pracy miesni, ktora moze skutkowac wiekszym niz podczas biegu w parkowej alejce obciazeniem kolan. I tak na marginesie- to ze przebiegniesz 5 km na biezni nie oznacza, ze przebiegniesz tyle w terenie.

MIT 2
Na faldy na brzuchu najlepsze sa brzuszki!

To chyba moj ulubiony mit!
Pora wrescie uwierzyc, ze brzuszki nie sa najlepsza metoda na pozbycie sie oponki.
Ile brzuszkow dziennie bys nie robila, nic to nie zmieni. Do pozbycia sie oponki potrzeba czegos wiecej - diety, wiekszego wysilku (praca wielu miesni jednoczesnie np. funkcjonalny trening obwodowy) lub treningu kondycyjnego.

MIT 3
Jesli regularnie cwiczysz mozesz jesc, co chcesz.  

Puste kalorie nie zapewnia Ci dobrego samopoczucia ani pieknej sylwetki. Do zachowania zdrowia, energii i szczuplej sylwetki nie wystarczy utrzymanie bilansu energetycznego. To naprawde nie jest tak, ze po zjedzeniu 3 paczkow (1020 kcal) wystarczy biegac 1.40 h z predkoscia 11/km na godzine i wszystko bedzie ok.
Pewnie nie przytyjesz, ale nie dasz miesniom budulca. Pamietaj KALORIA KALORI NIEROWNA!
Nasz organizm inaczej zuzyje kalorie dostarczone z pelnowartosciowego posilku, a inaczej ze slodyczy. Jak? Czytajac regularnie mojego bloga, na pewno mozesz sobie sama odpowiedziec na to pytanie.



Jak przypadl Wam do gustu dzisiejszy wpis?
Co powiecie na cykl ''Obalamy mity''?
Spotkalyscie sie z jakimis smiesznymi mitami dotyczacymi zdrowego stylu zycia?

Jesli sie podoba daj + w google + :)

25 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. o!
      Szukalam jakiegos aktywnego spisu blogow!
      Zajrze i wysle tez swoje zgloszenie - bardzo dziekuje! :)

      Usuń
  2. Świetny post. Czekam na więcej wpisów o obalaniu mitów :D

    Zapraszam do mnie http://dabroskys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post czekam na więcej !
    http://she-dreams-of-love-x.blogspot.com Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się wziąć za mój tłuszczyk na brzuchu :D Czekam na więcej takich postów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No moja stala czytelniczko, kto jak kto ale ty juz powinnas byc wzorem do nasladowania ;)
      Pozdrawiam Cie cieplutko! :)

      Usuń
  5. Świetny wpis i z ciekawością czekam na więcej. ! Marzę o pozbyciu sie faldek na brzuchu, gr... ;(

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia marzeniami - ale dodaj do tego checi, a gwarantuje ze Ci sie uda je spelnic! :)

      Usuń
  6. Takie mity trzeba obalać, przeszkadza to tylko ćwiczącym ;)) mega ciekawy post ogólnie ^^

    www.aleksandraczaja.blogspot.com + zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie mity trzeba obalać, przeszkadza to tylko ćwiczącym ;)) mega ciekawy post ogólnie ^^

    www.aleksandraczaja.blogspot.com + zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  8. super! <3 zapraszam do siebie ! http://sposobnazyciewedlugmnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. To chyba pora by wznowić bieganie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hehe, co do nr 2 - sama po sobie wiem, że mit ;) Było się młodym, to się próbowało, bez efektu niestety ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. trochę nierealne byłoby gdyby ktoś ćwiczył i się najadał a nadal był chudy lub nawet umięśniony :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najadanie najadnaniem, ale wcinanie tylko batonow w niczym nie pomoze, wrecz przeciwnie ^^

      Usuń
  12. W swoim życiu za ćwiczenia wzięłam się raz i szybko mi się to znudziło. Jestem zbyt leniwa ;)

    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, ja wytrenowalam swoje lenistwo ^^
      Jasne :)

      Usuń