środa, 23 września 2015

Czas na skakanke!




Witam Was serdecznie kochani!
Dzisiaj mam dla Was post bardzo praktyczny, pomoze on Wam na pewno urozmaicic Wasze treningi domowe :)

Dlaczego skakanka?
Miesci sie ona w torebie podroznej, pomaga nam spalac ogromna ilosc kalorii oraz poprawia zdecydowanie nasza kondycje!

Po co wlasciwie warto zaczac skakac?
A chociazby dla tego by nasze serce bylo zdrowe, by wzmacniac nasze gorne i dolne partie ciala, poprawic szybkosc, i wytrzymalosc oraz dac sobie niewyobrazalny zastrzyk energii!

Czy skakanie na skakance szkodzi naszym stawom?
Zapewne wiele z Was zadaje sobie to pytanie. Przeciez skakanie wydaje sie bardzo inwazyjne, ale mam tu dla Was dobra wiadomosc - jezeli skaczesz poprawnie, obciazasz stawy mniej niz podczas biegu! Wazne jest abys nie skakala na betonie czy asfalcie (jest po prostu za twardo), na trawie (mozesz skrecic sobie kostke) czy na dywanie (maja to d siebie, ze lubia sie przesuwac). Najlepiej jest cwiczyc na drewnianym podlozu lub macie treningowej (o ile ta nam nie jezdzi jak wspomniany wczesniej dywan). Pamietaj aby dobrze dobierac podloze! W przeciwnym razie przeciazysz stawy i narazisz je na kontuzje, bardziej niz podczas biegania!

Jak wybrac Nasza skakanke?
Sprawa wyglada mniej wiecej tak - poczatkujacy powinni sie zaopatrzyc w skakanke ciezsza, z podluznych elementow - skacze sie na niej wolniej no i nasza skakanka zachowuje ksztalt.
Osoby, ktore juz troszeczke skacza powinny siegnac po skakanki lekkie np. z PCV lub skakanki sznurkowe.

Kiedy nasz skakankowy trening jest intensywny?
Wtedy gdy skaczemy w szybkim tempie obunoz. Jesli dodamy ''miedzyskok'' pomiedzy skokami nad skakanka, obnizy on nasza intensywnosc.

Ile kalorii spalamy?
Skoki na skakance w zaleznosci od tempa naszych skokow pozwalaja nam spalic 10-16kcal/min czyli 600-1000 kcal/h. Aby podczas biegu spala wiecej, trzeba pedzic w tempie 5 min na kilometr!



Jak poprawnie skakac na naszej skakance bez obaw o kontuzje stawow?

 


A oto kilka treningow z youtube.com:
 



Czy przypadl Wam do gustu dzisiejszy post?
Skaczecie na skakance?
Widzicie efekty waszych dzialan?
O czym jeszcze chcieli/chcialybyscie przecztac na moim/ WASZYM blogu?
Dajcie znac!:)

PS. Jezeli spodobal ci sie wpis daj lajka w google +! :)

29 komentarzy:

  1. Spadłaś mi z tym postem z nieba!
    Ostatnio stwierdziłam, ze prowadzę zbyt "osiadły" tryb życia i chciałam to zmienić, ale jestem zbyt leniwa na cwiczenia, a skakanka to dla mnie idealne rozwiązanie!
    http://written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez jestem teraz takim osiadlym odsobnikiem, przez natlok obowiazkow i przeprowadzke, przeziebienie i nie moge sie zebrac do cwiczen, wiec motywujac was motywuje siebie. Ciesze sie ze sie przydaja te moje wypocinki :)

      Usuń
  2. Bardzo dużo przydatnych informacji :)
    Kiedyś ćwiczyłam regularnie ale miałam wypadek samochodowy i długą rehabilitację i teraz jakoś ciężko wrócić mi do ćwiczeń - może skuszę się na skakankę ;)
    Obserwuję i zapraszam do siebie :) ja będę zaglądać po motywację ;)
    http://k24-7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesli bedziesz skakala zgodznie z zaleceniami, nic nie powinno Ci sie stac :) Mysle ze to dobry poczatek wielkiego powrotu :)

      Usuń
  3. Gdy tylko miną mi.. ciężkie dni zabieram skakankę i skaczę! :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio właśnie zaczęłam ćwiczyć z Ewą Chodakowską... :)
    Jednak wiadomo, że codziennie nie wypada, jednak ja jestem pełna energii... Myślę, że właśnie taka skakanka mi pomoże między treningami... ;)
    Świetny post, na pewno skorzystam! Powodzenia! ;)

    http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem ciekawa jak Ci idzie i jak dalej potoczy sie Twoja przygoda z treningami :)
      Mysle ze skakanka jest odpowiednia, mozesz ja wymieniac z krotkimi 15-sto minutowymi treningami :)

      Usuń
    2. Ćwiczę dopiero od jakiś niecałych 2 tygodni, a z ud spadło mi 0,5 cm : )
      Czuję się lepiej i zdrowiej...;D
      Na wadzę spadłam z jakieś 1,5 kg.. ;D Więc to w sumie jest sukces. :)
      Co najlepsze, nie stosuję żadnych diet, ani nic w tym stylu... :)

      Usuń
    3. Chociaż zaczęłam odczuwać straszne bóle w kolanach przy byle jakim skłonie, przysiadzie czy nawet podskoku. I jeszcze jedna sprawa, może masz jakieś dobre rady na poranne zakwasy? ; ) I bolesne skurcze mięśni, szczególnie łydek? ; )

      Usuń
    4. moze jakies cwiczenie wykonujesz niepoprawnie? Probowalas cwiczzyc przy lustrze? Jesli bole nie ustapia sprobuj wykonywac cwiczenia jak ci wygodniej :)
      Najlepiej po treningu dobrze sie rozciagnij, a przed cwiczeniami pozadnie przeprowadz rozgrzewke. Poza tym z takich bardziej domowych sposobow polecilabym ci picie soku z wisni, goraca kapiel, czy rozmasowanie miesni najlepiej z jakas mascia rozgrzewajaca - powinno pomoc. W kazdym razie po pewnym czasie przestaniesz odczuwac bole miesni, musisz sie przyzwyczaic do wysilku :) Aby uniknac skorczow powinnas w swojej diecie wprowadzic sporo magnezu, wapnia i potasu. Dobrym zrodlem magnezu i potasu sa pomidory! Do tego warto skusic sie na pieczone ziemniaki (ale bez masy tluszczu;)), awokado czy sliwki. Powinno pomoc :)

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Ćwiczę jak najbardziej przy lustrze. Wątpię, że to przez niepoprawne wykonanie ćwiczeń, bardziej obstawiałabym podejrzenia martwicy kolana przez ortopedę.
      Dzięki wielkie! :) Na pewno skorzystam!;)

      Usuń
    7. nie ma za o, mam nadzieje, ze rady sie przydadza!
      Jesli faktycznie masz podejrzenie jakiejs choroby stawow, skonsultuj z lekarzem czy te cwiczenia sa odpowiednie dla Ciebie!

      Usuń
  5. ja już od miesiąca skacze. powoli pojawiają się piersze efekty:)
    zapraszam http://evelciovelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super!! Na pewno to wykorzystam :)
    http://indeed-prodigy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię poćwiczyć sobie na hula-hop przed ulubionym serialem ;) ale w taką skakanke też chętnie się zaopatrze, na szczescie mieszkam na parterze, więc nikogo moje skakanie nie będzie męczyć:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hula-hop tez fajna sprawa dla naszej talii :)
      Chyba sama sie w nie zaopatrze :)
      Masz argument do dorzucenia skakanki ;)

      Usuń
  8. Post świetny, uwielbiam skakać na skakance i czas do tego wrócić :D
    Bardzo przydatne filmiki które na pewno wykorzystam.
    http://deeemem98.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam skakankę, sprawia mi więcej przyjemności niż bieganie. Skaczę trzy-cztery razy w tygodniu jednocześnie oglądając jakiś film ;-) i na ten czas zwijam dywan.
    Pozdrawiam! :-)

    www.pamolina.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) ja np lubie robic przysiady lub brzuszki ogladajac film lub serial :) ze skakanka tez wyprobuje ;)

      Usuń
  10. ja uwielbiam bieganie, nawet w zimie :)
    http://gabsstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podziwiam! :)
      ja kiedys bardzo duzo biegalam, teraz jakos nie umiem sie zebrac .... :X

      Usuń