niedziela, 23 sierpnia 2015

Dieta, dieta niebezpieczna!



Hej!
Witam Was po tygoniowej przerwie.
Z racji tego, że jestem osobą zajętą postanowiłam, że posty na moim blogu  bedą pojawiały się tylko raz w tygodniu - w niedzielę.
Jest to spore uproszczenie dla mnie, jak i również dla Was - nie musicie codziennie sprawdzać czy wstawiłam coś nowego - wystarczy, że zajrzycie tu w niedzielę wieczór :)
Ostatnio pisałam post z myślą o jednej z moich czytelniczek, takiej przypadkowej czytelniczce.
Mam nadzieje, że udało mi się pomóc Ani z MODNY DUET. Ania obiecała relacjonować swoją metamorfozę, także przeczytacie o tym na blogu :)

O czym będzie dzisiaj?
Poruszę dla Was temat niebezpiecznych diet, takich diet CUD.
Ciagle spotykam się z ludźmi, którzy wierzą w bajki, stosują diety które mają przynieść spektakularne efekty - często rujnując Nasze zdrowie.

A więc do dzieła!

1. GŁODÓWKA
Wiele młodziudkich dziewcząt myśli sobie, że tak rygorystyczna dieta (a raczej jej brak) to klucz do sukcesu. Skoro jedzenie tuczy, ma kalorie i w ogóle to najlepiej jest nie jeść nic!
Niestety, ale idąc w tą stronę nie zyskamy pięknego brzuszka, jędrnych pośladków czy smukłych ramion. Nasz organizm w takich przypadkach magazynuje tłuszcz - energię. Tracimy centymetry nie tylko z ''boczków'', ale i z masy mięśniowej.
Efektem takich diet jest wychudzona sylwetka oraz mozliwosc nabawienia się anemii bądź co gorsza nawet - anoreksji!

2. ''DIETA'' TASIEMCOWA
Ja osobiście dietą bym tego nie nazwała, co najwyżej głupotą ludzką.
Sposób ten polega na zjedzeniu kapsułki z larwą tasiemca. Ma na celu zmniejszenie naszego apetytu. Tasiemce są szkodliwymi pasożytami tak samo u zwierząt jak i u ludzi. Czy warto jest ryzykować tak bardzo zrujnowanie naszego zdrowia, dla zrzucenia szybko paru kilo?
Sprzedarz tabletek z jajeczkiem tasiemca jest zabroniona. NIGDY po to nie sięgajcie!

3. DIETA KAPUŚCIANA
O moi drodzy to dość dla mnie śmieszna dieta :)
Polega ona na jedzeniu przez 7 dni zupy (kapusniaku) oraz kilku wybranych produktów (surowych warzyw i owoców). Jak same się domyślacie taka dieta nie jest dietą zrównoważoną - nie dostarcza organizmowi wystarczająco dużo składników odżywczych potrzebnych do PRAWIDŁOWEGO FUNKCJONOWANIA organizmu.

4. DIETA JABŁKOWA
Podobne konsekwencje poniesiemy przy stosowaniu tej diety jak w przypadku diety kapuścianej. Jabłka zawierają owszem masę witamin i minerałów oraz błonnik - ale nie samym błonnikiem człowiek żyje. Dieta tego typu może spowodować osłabienie organizmu oraz wypadanie włosów!

5. DIETA BIAŁKOWA/ DIETA DUKANA
Na pewno każda z Was słyszała o tej diecie. Dziewczyny nie dajcie się zwieść pięknym rezultatom!
Nadmiar białka prowadzi do poważnych zaburzeń w naszym organiźmie!
Dzieta z wysoką zawartością białka zmusza nasz organizm do intensywnej pracy ciała, co z kolei przekłada się na spadek wagi. Ale uwaga! Organizm przez to nadwyręża swoje procesy i obciąża nażądy powodując chociażby wzrost cholesterolu czy zaburza pracę nerek!
Mama mojej znajomej nabawiła się prawie niewydolności nerek dzięki tej diecie! Gdyby nie niepokojące sygnały z jej organizmu oraz pomoc lekarza, mogłoby być nieciekawie!

6. DIETA CIASTECZKOWA
Brzmi smacznie, prawda? ;)
Polega ona na zjadaniu ogromnej ilości ciasteczek pieczonych w domu (zawierajacych owies, otreby, ryż) i zjedzeniu na koniec dnia jednego normalnego posiłku. Tłumaczyć chyba nie muszę jak bardzo to niezdrowe?

7. DIETA Z NIEMOWLĘCYCH DESERKÓW.
O mój Boże czego to ludzie nie wymyślą!
Dieta taka polega na zjedzeniu dziennie 14 słoiczków z deserkami dla niemowlaków (takie chociażby z Gerber). Ktoś kto tą dietę wymyślił nie wpadł na to że człowiek dorosły potrzebuje więcej kalorii niż takie małe dzieciątko. Co śmieszne, tą dietę stosowałko kilkoro celebrytów ^^

Jak widzicie ludzie mają bogatą wyobraźnie.
Wiem, że każda z NAs chciałaby schudnąć szybko, ale lepiej zrobić to na spokojnie z głową.
Chyba nik z Nas nie chcę skończyć reszty życia w szpitalu, podłączonym do maszyny z dializą nerek, albo na stole operacyjnym z którego można już nie wrócić.

Czy któraś z Was stosowała podobne diety?
Jak sie to skończyło?
Słyszałyście o jakiś innych ciekawych dietach?
Dajcie znać i nie zapomnijcie o lajku w google + ! :)

niedziela, 16 sierpnia 2015

Chce przytyc!




Hej moi mili!

Na wstepie chcialabym powiedziec Wam, ze czytam wszystkie  Wasze komentarze, bo jestescie dla mnie wszyscy bardzo wazni. W koncu to dla Was prowadze tego bloga.
W poczatkowej fazie byly to glownie komentarze typu ''ladny blog'' itd, ale im dalej tym komentarze staly sie bardziej motywujace. Nie  brakuje rowniez prosb ( cieszy mnie, ze niektorzy z Was chca jeszcze bardziej skorzystac z tego bloga). Dzisiaj spelnie jedna z nich.

Jak mowilam, czytam Wasze komentarze i mozecie zadawac mi w nich pytania, podrzucac pomysly dotyczace nowych postow, czy tez po prostu przekazac swoje doswiadczenie mi i innym czytelnikom.
Pamietajcie, ze zawsze w miare mozliwosci Wam pomoge!

Chcialabym aby moj blog byl dla Ciebie motywacja. Do zmiany na lepsze - swojego zycia, ciala, umyslu. Pamietaj, ze nie musisz wzdychac ogladajac zdjecia wysportowanych dziewczat na instagramie - mozesz to TY byc jedna z nich!

Wracajac do tematu postu, jak napisalam juz wczesniej dzis spelniam prosbe. Napisala do mnie kobietka, autorka slicznego bloga, ktorego prowadzi razem z malutka coreczka :)
Ania nie chce schudnac, chce przytyc.
Nie powiem, temat jest dla mnie nielada wyzwaniem. Ale postaram sie pomoc najlepiej jak tylko potrafie.

Aby zdrowo przytyc, a nie nabawic sie nadwagi musimy wziac pod uwage dwa czynniki : diete i trening. Ani na pewno niee chodzi o nabranie faldek czy celluliu, a masy miesniowej. A wiec..

Trening!
Wiem, pewnie niektorzy z Was zadaja sobie pytanie: ''Trening? Przeciez ona chce przytyc, a nie schudnac!!!'' 
Otoz moi drodzy trening jest bardzo wazny rowniez w druga strone.
Nie chodzi tu moze o nabranie faldek, a rozbudowe miesni.
Mozna byc szczuplutkim, ale kiedy ma sie wyrzezbione cialo wyglada to pieknie, a nie przerazajaco.
Poza tym miesnie to tez masa!
Co cwiczyc, jakie treningi wykonywac?
Na piedestal nalezy wystawic trening silowy!
Jaki to trening? Sa to wszystkie cwiczenia z uzyciem ciezarkow, wlasnym ciezarem ciala, zajecia z tasmami, gumami rehabilitacyjnymi oraz wszelakie cwiczenia na przyrzadach.
Kiedy chcemy przytyc trening silowy powinien wziac gore nad areobowym!
O rodzajach treningu przeczytacie TUTAJ oraz TUTAJ.

Oto przyklady takich treningow dostepnych na youtube.com :







DIETA !

Absolutnie nie chodzi o to bys jadla to co zwykle + do tego powiekszony zestaw z Mc Donald's.
Mitem jest takze to, ze chcac przytyc masz jesc tylko frytki, hamburgery i dodawac do wszystkiego 2 lyzki smalcu. Bledem jest tez stwierdzenie ''Jedz duzo, jedz!''
To tak nie dziala, chcac przytyc, a nie roztyc sie - nie jemy wszystkiego jak leci.
Jezeli nie marzymy o faudach na brzuszku, ani wielorybim rozmiarze powinnismy dostarczac do naszego organizmu zdrowe kalorie, pochodzace ze zdrowej zywnosci.
Jezeli nie borykasz sie z zadnymi dolegliwosciami nerek - zwieksz ilosc spozywanego dziennie bialka, nawet do 1,5 g na kg masy Twojego ciala (masa ciala w kg x 1,5g ).
Bialko jest budulcem naszych miesni.
Dostarczenie odpowiedniej ilosci bialka powoduje wzrost masy miesniowej w naszym organizmie.
Moze byc tez tak, ze nie bedziesz w stanie przyjac takich ilosci bialka (choc przy malej wadze to raczej malo prawdopodobne).
Wtedy do pomocy wkraczaja odzywki bialkowe. Kupuje sie je w proszku i mozna dodac np. do mleczno - owocowego koktajlu.
Wiecej na temat odzywek, jak ja dobrac powiedza Wam Panowie ze sklepow z suplementami i odzywkami.
Dziewczeta nie bojcie sie umiesnionego ciala! Kobiecy organizm zawiera male ilosci testosteronu, takze cwiczac z ciezarkami i posilkujac sie odzywkami bialkowymi na pewno nie obudzicie sie rano wygladajac jak Hulk Hogan :)

Jak powinny wygladac nasze posilki?

SNIADANIE:
  • Musisz sobie zakodowac, ze snadanie powinno byc bomba weglowodaowa (weglowodany dostarczaja nam przeciez energie!). Pamietaj tez, ze korzystniejsze dla nas sa weglowodany zozone - energia z nich uwalniana jest stopniowo przez kilka godzin. Wiecej o weglowodanach przeczytasz TUTAJ
  • Przykladami takich sniadan sa chociazby: owsianka z ulubionymi owocami, domowa granola czy jajka we wszelkiej postaci.
II SNIADANIE:
  • Musy wszelkiego rodzaju, koktajle, salatki
OBIAD:
  • Jedz miesko. Zdrowym miesem w diecie jest drob (kurczak, indyk), mieso czerwone (wolowina, cielecina) oraz ryby (najlepiej morskie: sola, losos, tunczyk).  120g w porcji to moim zdaniem minimum. Nauczylam sie tez, ze podczas komponowania posilku, w przypadku obiadu 1/4 powinno zajmowac mieso, 1/4 dopelniacze jak ryz dziki, makaron brazowy, czy tez wszelakie kasze, a az 1/2 warzywa! Warzywa mozesz podawac w wersji gotowanej na parze lub surowej, oraz polane sosem na bazie jogurtu naturalnego.
 PODWIECZOREK:
  • Nie zapominaj o podwieczorku! Nie jest to moze najwazniejszy posilek, ale warto wlasnie w nim udostepnic niedobory makro i mikro skladnikow. Polecam koktajle i musy oraz koniecznie zupy krem!
KOLACJA:
  • Nie powinna byc sycaca. Pamietaj tez, by kolacje spozyc najpozniej 2 h przed snem! Nie zaburzajmy pracy metabolizmu, ktory i tak noca jest oslabiony. Osobiscie polecam dorzucic tu sporo bialka w postaci grillowannego indyka w salatce albo serka wiejskiego z warzywami. Dorzuc tez np. orzechy wloskie!
JAK OBLICZYC DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE KALORYCZNE?

O kaloriach i o tym jak wyliczyc swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne pisalam juz na swoim blogu o TUTAJ.
Ale jeszcze przypomne ogolnikowo:

ZAPAMIETAJ :

kazdy z tych skladnikow zawiera inna kalorycznosc na 1g, tak wiec:

  • WEGLOWODANY 1g = 4kcal
  • BIALKA 1g = 4 kcal
  • TLUSZCZE 1g = 9 kcal
Czy obroka termiczna ma wplyw na kalorycznosc produktu?
Nie!
Przyklad?
1 torebka ryzu przed (100g) = 337kcal
1 torebka ryzu po (200g) = 337 kcal

Jak obliczyc kalorycznosc dla danego dania?
Oto wzor: waga x kalorycznosc w 100g (z tabelki kalorycznosci) / 100g
Przyklad:
Gulasz sklad (na 4 porcje): mieso wieprzowe 500g, kasza gryczana 300g, 1 cebula 150g, 1 papryka czerwona 200g

mieso: 500g x 265 kcal/ 100g = 1325 kcal
kasza: 300g x 350kcal / 100g = 1050 kcal
cebula: 150g x 50 kcal/ 100g = 75 kcal
papryka: 200g x 32 kcal / 100g = 64 kcal

wartosc kaloryczna wszystkich skladnikow: 1325 + 1050+75+64 = 2514 kcal
Jak obiczyc wartosc kaloryczna 1 porcji?
Najpierw okresl ile zjadasz z calosci z tego gulaszu, zalozmy ze jest to 1/4.
Zatem : 2514kcal x 1/4= 628 kcal.



Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne dzieki klalkulatorom dostepnym w internecie:

KLAKULATOR BMR


Wedlug tego wskaznika komponuj swoje posilki.
Dziewczyny pamietajcie: minimalne spozycie kalorii dziennie to ok 1500 kcal. Osoby cwiczace powinny jesc o wiele bardziej kaloryczne potrawy - liczace sobie okolo 2300kcal !

ZLOTE ZASADY ZDROWEGO ODZYWIANIA:

  1. Uswiadom sobie swoje bledy zywieniowe i na tej postawie staraj sie zniwelowac nawyki zywieniowe. (zapisuj co jesz w ciagu dnia, po tygodniu zobaczysz co jesz nie tak :))
  2.  Jedz 4-5 niewielkich posilkow dziennie
  3.  Sniadanie jest podstawa!
  4. Glowne zrodlo energii w Twojej diecie powinny stanowic weglowodany zlozone!
  5. Produktom mlecznym nie mowimy NIE!
  6. Stawiaj na mieso. Jest zrodlem pelnowartosciowego bialka. W przewadze jedz drob, mniej miesa czerwonego.
  7. Nie rezygnuj z ryb!
  8. Jedz duzo warzyw straczkowych. Sa swietnym zrodlem BIALKA!
  9. Zapros do swojej kuchni SWIEZE ziola i przyprawy. Postaraj sie wyeliminowac sol. A w kazdym razie wybieraj ta zdrowsza: morska lub himalajska.
  10. Zrezygnuj calkowicie z bialego cukru. Przerzuc sie na cukier trzcinowy, miod, ksylitol lub melase, syrop z agawy czy stewie. Sporo cukru znajdziesz tez w owocach!
  11. Jedz zupy! (Ale pamietaj zrezygnuj z gotowych, sklepowych bulionetek, a postaw na buliony warzywne robione samemu!)
  12. Zwieksz znacznie spozycie owocow i warzyw.
  13. Zwroc uwage na to ile wypijasz wody (TUTAJ
  14. Zrezygnuj z produktow przetworzonych, postaw na produky naturalne.
  15. Unikaj produktow oznaczonych : ''0%'', ''light'' itp. W rzeczywistosci produkty te zawieraja mnostwo chemicznych slodzikow, ktore maja na celu zastapic cukier.
  16. Czytaj etykiety!
  17. Jedz w regularnych odstepach czasowych, by nie czuc glodu.
  18. Nie jedz w pospiechu.




Temat ten jest tematem rzeka, nie do wyczerpania!
Staralam sie jak najjasniej przedstawic Wam kilka zasad dotyczacych zdrowego przybierania na wadze.
Nie chcialam tu wstawiac wam gotowych jadlospisow z tego wzgledu, ze lepiej bedzie jezeli nauczycie sie samodzielnie je komponowac wedlug wlasnych potrzeb.
Mam nadzieje, ze post jest przydatny i bedziecie z niego czesto korzystac.
Pierwszy jadlospis pomoge Ci ulozyc jesli do mnie napiszesz!
Aniu, zycze Ci powodzenia w walce o fajna sylwetke!
Oczekuj ode mnie jadlospisu!:)

Macie jakies pytania?
Tez borykacie sie z podobnym problemem?
Macie moze jakies rady dla osob z problemem niedowagi?
Dajcie znac!

wtorek, 11 sierpnia 2015

Jak nie karmić cellulitu?




Witam Was po dłuższej przerwie :)
Jak część z Was wie, ostatnie dwa tygodnie ''leżałam brzuchem do góry'' na urlopie ;)
W końcu mogłam wyrwać się z zimnej i deszczowej Anglii do Polski.
Pogoda nie zawiodła mnie  nawet na chwilę!
Ale żeby nie było, nie było czasu na lenistwo i czas spędzałam dość aktywnie, bo chociażby na spływie kajakowym :)

No, ale nie jeteście tu po to by wysłuchiwać newsów z mojego życia, a po to by znaleść jakiś sposób na zmianę swojego życia.
Na dziś przygotowałam post dla Pań - na dość drażliwy temat- temat cellulitu.
Wyjaśnię Wam dzisiaj co robić by cellulit zredukować oraz nie zachęcać go do powrotu.

W wojnie z cellulitem obowiązują trzy żelazne zasady: DZIAŁASZ OD RAZU, JESTEŚ SYSTEMATYCZNA I NIE ODPUSZCZASZ SOBIE nawet gdy kochany defekt zniknie. Jeżeli nie bedziesz trzymać się tych zasad, możesz być pewna - on wróci.
Poza właściwą pielęgnacją ciała, ważna jest, a raczej niezbędna - codzienna dieta oraz ruch.
Bardzo ważnym elementem w tej bitwie może być jedzenie.
Jeść chcąc czy nie - trzeba. Warto dlatego zainteresować się jakie produkty mogą mieć zbawienny wpływ na tak zwaną ''skórkę pomarańczową''.

Właściwie skąd bierze się cellulit?

Nazwą tą określamy grudki i nierówności, które z początku daje się wyczuć na skórze po opuszkami palców, natomiast w bardziej zaawansowanym stadium cellulit widać gołym okiem.
Z tym problemem boryka się aż 8 na 10 kobiet!
Mężczyz natomiast ten problem właściwie nie dotyka, ponieważ ''pożywką'' dla cellulitu są ESTROGENY (te hormony produkują kobiety w ogromnych ilościach, panowie natomiast w znikomej..)
Dlaczego wpominam tu o estrogenach? Nie tylko dla tego, że są pożywką.
Hormony te mają ogromny wpływ na gospodarkę wodną organizmu oraz mikrokrążenie krwii i limfy.
Mam jeszcze jedną złą wiadomość - skłonność do cellulitu możesz odziedziczyć!
Czynników które sprzyjają ''pomarańczowej skórce'' jest dużo więcej, na szczęcie - masz na nie ogromny wpływ i tylko od Ciebie zależy jak to wykorzystasz.
Cellulit pogłębia się od braku aktywności fizycznej, noszenie ciasnej bielizny czy ubrań oraz nadwaga, a także brak odpowiedniej diety.
Im więcej przetworzonej żywności zjadasz na codzień tym nasz upiorny kompan ma się lepiej.
Cellulit najbardziej lubi konserwanty, wzmacniacze smaku i zapachu oraz wszelakie utwardzacze.
Te szkodliwe dla  naszego organizmu substancje, odkładają się w podskórnej warstwie tłuszczu i zaburzają krążenie!
Wyeliminuj z menu potrawy ostre i tłuste - sprzyjają one gromadzniu się wody (cellulit wodny)
Zmniejsz spożycie soli - jej nadmiar prowadzi do powstawania obrzęków.
No i koniec z papierosami!

Pij wodę!
Duża część z Was cierpi na tak zwany cellulit wodny. Jest on skutkiem nagromadznienia się wody w organzmie. Sprzyja temu pożycie soli oraz obcisła bielizna i buty na wysokich obcasach!
Ograniczenie spożywania wody ttylko pogorszy sprawę!
Gdy walczysz z cellulitem pij 2 litry wody dziennie!

Algi morskie.
Algi obfitują w wysokiej jakości białko, witaminy oraz minerały. Przyśpieszają one spalanie tkanki tłuszczowej oraz wydalanie toksyn. Wzmacniają też ściany naczyń włosowatych, ujędrniają i nawilżają skórę.

Oto 12 produktów które są najsliniejszym orężem w walce z cellulitem!


  1. SZPARAGI
  2. TRUSKAWKI
  3. PRODUKTY PEŁNOZIARNISTE
  4. BROKUŁY
  5. BURAKI
  6. JAJKA
  7. BANANY
  8. ZIELONA HERBATA
  9. KIEŁKI FASOLI
  10. KURKUMA
  11. POR
  12. RYBY
Jak wy spędziliście ostatnią część wakacji?
Spędzacie je aktywnie, czy raczej leniuchujecie?
Macie kłopoty z cellulitem?
Jak podobał Wam się post?
Jeli przydatny - udostępnij chociaż w google + lub na facebook! :)