piątek, 3 lipca 2015

Trening z... pilka!



Witajcie moi drodzy!
    W ostatnim poscie poruszylam trudny temat dotyczacy zaburzen odzywiania. Pisalam Wam o jednym z nowych zaburzen - o smiertelnie zdrowej diecie - ORTOREKSJI (TUTAJ).
Spotkalam sie z roznymi komentarzami i wiadomosciami od Was. Jedni mieli stycznosc z ta choroba, inni nigdy o tym nie slyszeli, jeszcze inni chorowali.
   Jestem dumna z Was, ze jest w Was tyle sily!
Oby tak dalej, trzymam kciuki za Wasze dalsze sukcesy i walke. Pamietajcie, ze mozecie pokonac kazda przeciwnosc losu, zdobyc kazdy cel!
  Dzisiaj po przerwie powracam z cyklem ''Trening z...''. Mieliscie juz okazje czytac (i mam nadzieje cwiczyc!:)) o treningu z guma (TUTAJ) i ciezarkami oraz butelkami z woda (TUTAJ), dzisiaj bedzie o pilce! :)
Jest to bardzo fajna, szczegolnie dla kobiet forma cwiczen :)
Mam nadzieje, ze Was zachece do trenowania z tym przyzadem :)
   Trening z pilka gimnastyczna nazywamy w swiecie fitness SWISSBALL. Swissball to nic innego jak duza pilka z elastycznego materialu. Jej srednica waha sie od 35-85 cm. Zostala wynaleziona w latach 60.
  Zaleta cwiczen z pilka jest ich uniwersalnosc. Moga z nia trenowac doslownie wszyscy!
Niezaleznie ile macie lat, jaki stopien zaawansowania oraz jakiej plci jestescie :)
Jest tez fajnym rozwiazaniem dla kobiet w ciazy.
  Co daja nam cwiczenia z pilka gimnastyczna?
Wzmacniaja i rozciagaja nasze miesnie stabilizujace glowe, plecy, miesnie brzucha, miednice, rozwijaja nasze zdolnosci metoryczne, wspomagaja rownowage, poprawiaja ruchomosc stawow.
Cwiczenia z pilka dzialaja rowniez relaksacyjnie! ;)
Mozemy pozbyc sie napiec nerwowych czy bolow glowy.
   Jak dobrac odpowiednia pilke do siebie?
Glownym kryterium doboru jest nasz wzrost.
Osoby mierzace do 140 cm powinny wybrac ta o najmniejszej srednicy, czyli 35 cm. osoby powyzej 190cm ta najwieksza (85cm). Kazdy z nas ma inna budowe, warto wiec dobierajac pilke po prostu na niej usiasc.
Tyle teorii, czas na moje ulubione - praktyke! :)
Oto kilka przykladow cwiczen z swissball:



Cwiczenia dla poczatkujacych:


Cwiczenia dla zaawansowanych: 

Cwicznia dla kobiet w ciazy:






Cwiczyliscie juz kiedys z pilka?
Jakie macie wrazenia?
Polecacie takie cwiczenia?
Dajcie znac koniecznie! :)

16 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziekuje :)
      Zaobserwowalam Cie i licze ze sie rozwiniesz :)

      Usuń
  2. Świetne ćwiczenia! Ja jako dziewczyna która musi mieć to w szkole sportowej strasznie polecam! Jest to bardo efektowne! Można nauczyć równowagi! Świetne posty!
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili, jest nowy post, może zaciekawi ;) -> http://macutkiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkola sportowa super wybor!
      Ja trenowalam lekkoatletyke, pozniej tanczylam :)
      Zaluje ze nie studiowalam na AWF, ale jeszcze wszystko przede mna, az tak stara nie jestem :)
      Zagladne do Ciebie na pewno! :) :*

      Usuń
  3. Świetne ćwiczenia.
    http://justine-and-nicole.blogspot.com/?m=1 zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie ze cwiczenia sie podobaja :)

      Usuń
  4. mam nadzieje ze zainspirujesz kogos do cwiczen, zapraszam na mojego bloga http://www.krystianwojtowicz.pl - przy zapisie masz ebooka

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Zawsze chciałam zaczać ćwiczyć z piłką :)

    http://sniadanielejdis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje!:)
      JA z pilka zaczelam cwiczyc na studiach, sama teraz zakupilam taka do domu :) POLECAM!

      Usuń
  6. Super post! Na pewno skorzystam z tych ćwiczeń ;)

    http://verczik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci serdecznie :)
      Przy malym nakladzie kosztow mozna fajnie urozmaicic cwiczenia :)

      Usuń
  7. Uwielbiam ćwiczyć na piłce! Aa tu jeszcze tyle Ćwiczeń no aż zaraz ide ćwiczyć!

    Obserwuje;)
    Pozdrawiam pysiaxoxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaaa bardzo mnie to cieszy! :D
      Taki komentarz to dla mnie najwieksza motywacja! :)
      Buzka!

      Usuń
  8. Od dłuższego czasu planuję zakup piłki. Wcześniej, na małym mieszkaniu, nie miałam na nią miejsca. Mieszkając obecnie w kamieniczce, sprawa się rozwiązała sama. Dawałam do tej pory bez niej rady, ale pora coś zmienić :).

    Zaobserwowałam, będę częściej wpadać, pozdrawiam!

    INKarnacje.bogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakup pilki to naprawde swietna inwestycja!
      Poza tym pilka do cwiczen nie jest droga, co jest jej duzym plusem :)
      Ciesze si ogromnie! :)
      Rowniez pozdrawiam!

      Usuń