piątek, 12 czerwca 2015

Trening z ... guma do cwiczen!



Hej witam Was po kilkudniowej przerwie :)
Dzisiaj rozpoczne dla Was cykl ''Trening z ... ''
Pamietajcie, ze taki trening mega rozwija nasze miesnie i nie wiem, czy nie jest lepszy od treningu tylko, i wylacznie z naszym ciezarem ciala.

Dzisiaj bedzie o gumie, czyli tasmie treningowej (lub gumie treningowej). Taki trening zwany jest w swiecie fitness jako TUBING.

Jezeli znudzil ci sie zwykly trening to bedzie cos dla ciebie! :)
Przy naprawde malym nakladzie finansowym mozesz bardzo szybko zobaczyc efekty - wymocnisz brzuch, posladki, nogi i ramiona.

Gumy uzywa sie czesto do przywracania odpowiedniego korpusu miesniowego, w okolicach w ktorych ulegamy kontuzji. Sluzy tez do treningu zasadniczego dla sportowcow.

Jaki jest cel cwiczen z guma rehabilitacyjna?

  • poprawa sprawnosci, wytrzymalosci i wydolnosci naszego organizmu.
  • poprawa koordynacji i propirorecepsji
  • wzrost sily miesniowej
  • stabilizacja stawow
  • zwiekszenie elastycznosci tkanek
  • poprawa rownowagi
  • poprawa orientacji w przestrzeni
Jak wybrac gume do cwiczen?

Wazne aby miala okolo 1,5m ale im jest dluzsza tym dla nas lepiej :)
Gumy produkowane sa  w wersjach o bardzo roznym oprze, co oznaczone jest kolorem.
W kolejnosci od najlzejszej do najciezszej, jest to: bezowa, zolta, czerwona, zielona, niebieska, czarna, srebrna i zlota.

Na jakiej podstawie dobiera sie opor?

Dobiera sie go odpowiednio do sprawnosci cwiczacego i stopnia zaawansowania cwiczen jakie wykonujemy.

Jak czesto mozemy uzywac gumy w naszych cwiczeniach?

Na poczatek wystarczy jakies 15-20 minut cwiczen dziennie (pamietajcie, ze nie cwiczymy na sucho tylko po rozgrzewce!)
Po pewnym czasie warto jest stopniowo zwiekszac intensywnosc cwiczen. Mam tez dobra nowine dla biegaczy! Mozecie dzieki gumie urozmaicic swoje biegowe cwiczenia :)
Wybierzcie sobie kilka cwiczen, kazde z nich wykonajcie po 15 razy i stworzcie z nich obwod (jak pamietacie z poprzednich postow obwod powtarzamy razy 3 TUTAJ ;))
Wazne jest aby dac miesniom odpoczac, dzien na rest obowiazkowy!

Jakie zalety ma TUBING?
  • mozna go wykonywac wszedzie
  • dzieki oporowi Twoje miesnie caly czas sa napiete
  • cwiczenia sa malo inwazyjne
  • pomaga pozbyc sie celulitu
  • urozmaica Wasze programy treningowe
Zalet jest o wiele wiecej, ale tu musicie przekonac sie sami :)

Oto przyklasy cwiczen z guma:


Mam tez filmiki:





A czy wy juz uzywaliscie gumy treningowej?
Napiszcie jak wrazenia :)

37 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na bloga !
    Zapraszam : http://alexxis.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo! :)
      Zapraszam czesciej! :)

      Usuń
  2. Ja ostatnio wróciłam do hula-hop:)
    Mam nadzieję, że nie będę miała siniaków ;D
    pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam za Ciebie kciuki :)
      Chyba nie powinno byc tak zle z tymi siniakami :)
      Pozdrawiam i zachecam do czestych odwiedzin :)

      Usuń
  3. Bardzo przejrzysty, estetyczny blog!

    Mogłabyś poklikać w linki do LUCLUC w ostatnim poście na moim blogu? Bardzo proszę, ponieważ zależy mi na utrzymaniu dalszej współpracy :)

    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za mile slowa :)
      Poklikalam i zostawilam komentarz :)

      Usuń
  4. Świetny blog! :) obserwuję :) Długo szukałam ciekawego bloga o tej tematyce. Będę zaglądać częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje! Daje mi to ogrom mocy i motywacji!
      Pozdrawiam cieplo :)

      Usuń
  5. Fajne, a kettlebells metodą hardstyle Pani zna? :) Jak nie, polecam, polecam, gorąco polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bedzie i o tym niebawem :)
      Ogolnie trening z kettelbells nalezy do moich ulubionych, mam w domu idealny dla mnie zestaw obcizenia :)
      Zapraszam czesciej i bardzo Pana pozdrawiam :)
      Ciesze sie z meskich czytelnikow ogromnie :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawa notka i owszem ja nie ćwiczyłam nigdy z gumą, bo po prostu nie ćwiczę regularnie. Dlatego na kolejną notkę, skoro masz już taki cykl z ćwiczeniami z... to proponuję kiedyś napisać o ćwiczeniach z nietypowym sprzętem (np. z butelkami z wodą) dla początkujących. Napewno wtedy przeczytam, bo ja właśnie taką początkującą bym była. Może bym w końcu zaczęła robić coś z swoją figurą. :D

    paczka-rodzynek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za sugestie, na pewno o tym napisze :)
      Mialam zamiar napisac o ciezarkach, wielu trenerow poleca wlasnie uzycie jako zamiennika butelek z woda :)
      Pozdrawiam i zapraszam czesciej :)

      Usuń
    2. No tak wiadomo, że butelki z wodą można zastąpić ciężarkami, ale nie każdy początkujący chce od razu zainwestować w nie. Na przykład ja najpierw chyba musiałabym sprawdzić czy w ogóle podoba mi się takie ćwiczenie z jakimś obciążeniem i dopiero wtedy zastąpiłabym butelki na ciężarki. :)

      Usuń
    3. Nie boj nic, wyzbieram dla Ciebie milion cwiczen :)

      Usuń
  7. O! Dołączam się do prośby powyżej ;) chętnie poczytam jak ćwiczyć z butelkami wody, konserwami itp. :) z gumą nie ćwiczyłam, ale ciekawie to wygląda :)

    pin-up-hair.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sledz bloga, a niebawem pojawi sie taki post :)

      Twoj blog juz obserwuje :)

      Usuń
  8. Nigdy nie używałem do ćwiczeń żadnych przyrządów, robiłem za to trening Insanity.
    Najlepszy trening ever! I na chudnięcie i na mięśnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. /a uwierz, ze warto - bo to wlasnie trening z przyzadami najbardziej i najszybciej rozbudowuje miesnie :)

      Usuń
  9. Niektóre ćwiczenia są świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, zagladaj czesciej, a na pewno jeszcze nie jedno fajne wylapiesz :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Wow! Co za ciekawy blog, chyba zostanę u Ciebie na dłużej. Dziękuję też za wizytę u mnie. xoxo
    http://molkopat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie bardzo :)
      Ja rowniez bede zagladac :)

      Usuń
  11. Super blog, śiczne zdjęcia i wystrój.

    Zapraszam na mojego: wikiandmarta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki :)
      Zapraszam do sledzenia regularnie mojego bloga :)

      Usuń
  12. Bardzo fajny i ciekawy post!
    Śliczny blog:)

    Bardzo proszę o klikanie w linki z nowego posta i zapraszam obserwowania mojego bloga:
    http://juliaxiggy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo! Przy odrobinie wolnego zajrze :)

      Usuń
  13. właśnie dzisiaj zakupiłam ekspander! DZIĘKI ZA POST :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bardzo :)
      Wyczekuj kolejnych :)

      Usuń
  14. Jeszcze nigdy nie używałam czegoś takiego, ale może to być fajne urozmaicenie treningu ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci serdecznie! Jezeli juz zdecydujesz sie na zakup takiej tasmy (jej koszt to kilkanascie zlotych na allegro) to wybierz taka o srednim oporze np. czerwona :)
      Zapraszam Cie czesciej :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Nigdy nie próbowałam, ale spróbuję :)

    Za komentarz odwdzięczam się obserwacją i trzema komentarzami :)
    www.sandrakopko.com

    OdpowiedzUsuń
  16. pierwszy raz slysze o czyms takim :)

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgodzę się z przedmówczynią , również pierwszy raz o czymś takim słyszę :) Ale widzę, że pomaga zwalczać celulit i jest praktycznie na każdą część ciała :) Mięsnie ud i brzuch jak najbardziej dla mnie!

    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto zakupic, bo droga nie jest - a warta wyprobowania :)

      Usuń
  18. Na pewno świetne uzupełnienie domowego sprzętu do ćwiczeń. A co najważniejsze guma daje ogromne możliwości jeżeli chodzi o różnorodność treningu. Z pomocą gumy możemy oddziaływać na różne partie mięśni.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja lubię ćwiczyć z taśmą - jakoś swojo się z nią czuję :)

    OdpowiedzUsuń