piątek, 19 czerwca 2015

Trening z ... ciezarkami.



Hej moi kochani, witajcie po dluzszej przerwie!
Niestety przeprowadzki zabieraja nam czas, mnie zabraly tez internet, ale juz dzisiaj powracam do Was z nowym postem :)
    Stali czytelnicy pamietaja zapewne, ze ostatnio rozpoczelam dla was cykl postow pt. ''Trening z ...'' - dzisiaj bede go kontynuowala.
Opowiem Wam o ciezarkach i o tym jak z nimi cwiczyc, jaki zestaw dobrac oraz specjalnie na zyczenie kilku moich czytelnikow opowiem jak trenowac z butelkami z woda :)
Tak, tak, butelka to swietny zamiennik - w sam raz dla poczatkujacych! :)
  Takze zapraszam Was do lektury i cwiczen!:)

Co daje nam trening z wykorzystaniem ciezarow wolnych (hantle, butelki z woda)?
   We wczesniejszych postach przekonywalam Was, ze nic nie zrobi nam tak pieknej sylwetki w szybkim czasie jak trening z obciazeniem. Wiele kobiet,  nie wiem dlaczego, uwaza ze trening z wolnymi ciezarami sprawi, ze zatraca swoja kobieca sylwetke, to nieprawda!
Nic nie wypali naszych miesni jak trening obwodowy z malymi pomocnikami :)
  Taki trening przyczynia sie tez do zwiekszenia naszej wytrzymalosci silowej przez doskonaenie ukladu krazenia i oddychania, nie wplywa tez ujemnie na rozwoj koordynacji ruchowej i szyckosci, no i malo tego - daje nam zelazna kondycje! Same plusy!
   Tych ktorzy jeszcze nie probowali, moge zapewnic, ze juz po kilku pierwszych treningach zobacza efekty!
Ciwiczenia z  hantlami to nie jest tylko rozbudowa ramion, ale takze cwiczenia dla kobiet na ladny biust czy posladki (tak bardzo popularny teraz squat :) )

Wielu z Was pomysli sobie ''wszystko fajnie, ale nie chce wydawac pieniedzy na hantle'' - jest na to sposob! Mozecie wykonac cwiczenia uzywajac butelek z woda :) Mozecie uzywac naprawde dowolnych butelek od pol litrowych to tych wiekszych 5 litrowych! :)
Dla chcacego nie ma nic trudnego prawda? ;)

Trening  z wolnymi ciezarami to trening obwodowy, oznacza to ze cwiczmy seriami wybierajac 8-12 stacji z roznymi cwiczeniami (na kazda partie ciala), dla przypomnienia - TUTAJ.

Jak dobrac idealne hantle do cwiczen?
Hantle dostepne w sklepach to przedzial od 0,5 kg do 5. Na poczatku warto wybrac sobie te lzejsze i ulozyc zestaw z 3 rodzaji takowych np 0,5kg,2 kg,4kg.

Hantle maja tez swoje rodzaje, szybciutko wam o nich opowiem:
Hantli nie dzielimy ze wzgledu na wage, ale na matrial z jakiego sa wykonane.

  • Neoprenowe - maja zeliwne wypelnienie, neopren sluzy do pokrycia warstwy zewnetrznej. Dzieki niemu powiezchnia jest przyjemna i mila w dotyku. Dobry neopren nie wchlania wligoci, dlatego tez w trakcie cwiczen nie slizga nam sie reka. 

  • Winylowe - wewnetrzna czesc tych hantli wypelniona jest masa betonowa, od zewnatrz jak sama nazwa wskazuje - pokryte sa warstwa winylu. Posiadaja okrogle zakonczenia ze specjalnymi zlobieniami, dzieki ktorym nasze hantle nie turlaja sie jak szalone po podlodze ;) Maja one niestety wiekszy rozmiar, dlatego nie poleca sie ich osobom o malutkich dloniach. Ich przedzial to 1,5 kg - 5kg.

  • Gumowe - hantelki pod ta nazwa moga wystepowac az w 3 rodzajach! W pierwszym przypadku calosc naszego ciezarka pokryta jest guma, maja niewielkie rozmiary a ich waga to 0,5 - 5 kg. Drugi rodzaj to hantle powlekane guma tylko na zakonczeniach. W tym przypadnku zakres wagowy ciezarkow jest bardzo wysoki i moze siegac az do 50 kg! Ostatni model posiada jedynie gumowe nakladki. Uzycie gumy daje nam zwiekszenie antyposlizgowosci hantli w trakcie naszych cwiczen.

  • Hantle z uchwytem - wykonane sa z neoprenu, Ich ogromnym moim zdaniem plusem jest zapinany na rzep uchwyt, ktory ulatwia trzymanie hantli oraz zapomiega ich wypadniecie z rak. 



Tyle jezeli chodzi o wstep, czyli teorie.
Pora na porcje cwiczen ;)








A tutaj mam cos dla moich kochanych czytelnikow, specjalnie dla was przykladowe cwiczenia z uzyciem butelek z woda!







Czy post jest dla Was przydatny?
Cwiczyliscie juz z uzyciem ciezarkow?
Macie jakies spostrzezenia?
Napisz koniecznie! :)

43 komentarze:

  1. Nie miałam jeszcze okazji ćwiczyć z ciężarkami, ale wiem od innych, że taki trening jest super szczególnie na pośladki u kobiet :)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprobuj koniecznie, na pewno nie pozalujesz! :)

      Usuń
  2. Świetny blog! Właśnie takich ostatnio poszukuję by uzupełnić swoją listę czytelniczą :)
    Ciężko mi złapać jakąkolwiek motywacje do ćwiczeń :c

    Zapraszam: http://a-few-words-blog.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Ci bardzo!
      Zagladaj czesciej, a motywacje na pewno znajdziesz u mnie nie raz! :)
      Pozdrawiam Cie cieplo :)

      Usuń
  3. chodakowska jest najlepsza w tym co robi , pomogła juz tylu osobom
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadam sie :)
      Jest swietna trenerka i pomaga ludziom, dostarczajac im masy motywacji :)

      Usuń
  4. To już wiem, czego będę używać do ćwiczeń jak wrócę do domu, pożyczę od brata hantelki xD A co do pani Chodakowskiej to uwielbiam ją i jej ćwiczenia :)
    Zapraszam na http://the-sound-of-your-heart-beating.blogspot.com/2015/06/gospodarka-przestrzenna-jak-sie-za-to.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bracia sie jednak czasem przydaja, co? :)
      Cwicz, cwicz!
      Mam nadzieje do nastepnego! :)

      Usuń
  5. Ty to masz zaparcie! Moja siostra się szybko poddaje i denerwuję, gdy jej coś nie wychodzi. Nie ma motywacji. Czasem jest bezsilna, nie jest jakaś bardzo gruba. Ale nie jest zadowolona z siebie. Chyba muszę ją postawić na równe nogi i pokazać jej twojego bloga!
    http://xklubowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokazuj! Dla Was wlasnie sie tak staram! :)

      Usuń
  6. UWIELBIAM TRENINGI CHODAKOWSKIEJ :)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do CHOIES w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze look'i co umożliwia mi CHOIES. Byłabym bardzo wdzięczna, po kliknięciu w każdy link trzeba poczekać 15 s na tej stronie, bo inaczej kliknięcie się nie liczy. Koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)

    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewka jest mega motywujaca!
      Duzo osob zarzuca jej wiele rzeczy, ale nie mozna odmowic jej tego, ze to wlasnie ONA zmobilizowala tysiace polek do dzialania! :)

      Usuń
  7. Mega, mega przydatne - dzięki :)


    http://encore4u.blogspot.com/2015/06/jak-radzic-sobie-z-torebkami-lekcja.html - poznaj torebkowe savoir-vivre. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczynam właśnie swoją przygodę z takimi ćwiczeniami ;) Super blog, obserwuje i czekam na kolejne posty.

    Zapraszam do siebie po dawkę motywacji ;)

    http://the-future-starts-today.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Ci bardzo za mile slowa, ciesze sie ze bedzieby sie ''spotykac'' regularnie :)
      Zajrze na pewno i zostawie jakis slad po sobie :)

      Usuń
  9. Fajna tematyka bloga :) bardzo mnie ten post zainteresował ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Licze, ze i nastepne posty Cie zainteresuja :)
      Bardzo dziekuje za mile slowa!
      Mam nadzieje, ze zostaniesz na dluzej :)

      Usuń
  10. Nice post as always! Kisses!

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. super, ciekawa nota!
    zapraszam do siebie http://photographyandmodel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Ci bardzo :)
      Zajrze i do Ciebie :)
      Zapraszam czesciej!

      Usuń
  12. Na jakimś blogu już wspominałem, że nie cierpię ćwiczyć z przyrządami, dlatego zawsze wybieram treningi bez nich. Jestem cholernie zadowolony z Insanity od Shauna T :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie na bank juz zachwalales Insanity :) Moze bedziesz chcial pomoc przy pisaniu notki o tym wlasnie treningu ? :)
      Ja z kolei cenie sobie ciezarki ;)

      Usuń
  13. Nigdy jeszcze nie ćwiczyłam z użyciem ciężarków :) Właściwie nie czuję żadnej "przyjaźni" z trenowaniem, nie lubie gdy mięśnie bolą i zaś gdy zacznę na następny dzień mi się nie chcę... :/ A już kilkakrotnie próbowałam zacząć trenować systematycznie! Jedyne co przypadło mi do gustu to squat i go robie najdłużej :)
    Cóż o pięknym ciele się marzy, lecz nie ma kto go robić :p
    Pozdrawiam, super post! :)
    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba napisze dla Ciebie jakiegos motywatora :)

      Usuń
  14. Post jak najbardziej przydatny ;) myslę że z niego skorzystam, już kiedyś robiłam jakieś ćwiczenia z ciężarkami ;) http://pozytywnego-cos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. z hantlami najlepiej! ale juz stracilam checi :(

    czy mogłabym prosic Cię o poklikanie tylko w 2 linki pod najnowszym postem? z góry bardzo dziękuję! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak moge Cie zmotywowac? :)
      Poklikam, ale obiecaj, ze wrocisz do treningow!

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Koniecznie!
      Odwiedzaj mojego bloga, a znajdziesz duuzzooo wskazowek, cwiczen i diet! :)

      Usuń
  17. Ja nie mam zamiaru ćwiczyć, nie chcę mieć umięśnionych rąk :)
    Dzięki wielkie za wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hantli nie musisz uzywac na ramiona, ale np na posladki i tyleczek jak sie patrzy :)
      Pozdrowka :)

      Usuń
  18. Odpowiedzi
    1. Dziekuje :)
      Zagladaj czesciej, nie zawiode!
      Zajrze do Ciebie rowniez :)

      Usuń
  19. super blog! bardzo motywuje! :)
    zapraszam do mnie na nowy post : xmaalw.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrze do Ciebie :)
      Dziekuje za mile slowa, wpadaj czesciej, bedzie mi bardzo milo :)

      Usuń
  20. Dzięki temu postowi przynajmniej wiem więcej o ciężarkach. Na pewno mi się ten post przyda, gdy będę w końcu zaczynała swoją przygodę z ćwiczeniami. Bo tak myślę,że właśnie od tego bym zaczęła.
    No i ćwiczenia z butelką są świetne!

    paczka-rodzynek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie bardzo!
      Jezeli chcialabys jeszcze czegos konkretnego sie dowiedziec, pisz smialo :)

      Usuń
  21. Jeszcze nie ćwiczyłam z ciężarkami ale muszę spróbować! ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciężarki... raz mam na nie ochote, a raz nie. To zależy chyba od humoru mojego i od stanu mięśni :P

    OdpowiedzUsuń