środa, 3 czerwca 2015

Motywacja do treningu - CZAS START!

Witajcie!
Zapewnie wiele z Was spotyka sie z problemem jakim jest brak motywacji do cwiczen oraz brakiem pojecia ''jak zaczac?''.
   To wszystko czesto bywa trudne. Jestesmy zabiegane, nie mozemy znalesc czasu dla siebie, a tu jeszcze trening! Kiedy? Jak? Gdzie?
Sama wielokrotnie zadawalam sobie to pytanie, zanim zaczelam regularnie cwiczyc (a przy moim trybie zycia to bardzo, bardzo trudne).
    Teraz pomoge Tobie znalesc sposob na start do nowej Ciebie! :)

Po pierwsze wyznacz sobie cel bardzo realny!
To wazne, cel musi byc realny. Jezeli wybiezesz taki ktory nie jest mozliwy do zrealizowania w wybranym czasie, no niestety ale to zniecheci Cie do dalszych dzialan, bo odbierzesz to jako porazke, staniesz w miejscu, a przeciez nie o to nam chodzi!

Dalej - motywacja.
Pamietaj, to ty jestes swoja najwieksza motywacja!
Wykonaj zdjecie przed rozpoczeciem zmiany stylu zycia, kolejne po miesiacu - zdziwisz sie jak bardzo zmienisz sie z zewnatrz i nie tylko!

Organizacja i konsekwencja.
Bez organizacji i konsekwencji nici z efektow!
Masz cel, masz motywacje, a wiec pora na zorganizowanie sobie czasu i konsekwentne dazenie do celu!
Wyskrob dla siebie godzinke dziennie - poswiec ja na trening! To przeciez wazna inwestycja, ktora sie oplaci, a dlaczego jest taka wazna? Bo to inwestycja w SIEBIE! To musi sie oplacic:)
Jak ja organizuje sobie czas?
Pracuje w systemie zmianowym - rotacyjnym. Oznacza to ze w 1 tygodniu zaczynam prace o godzinie 6 rano, koncze o 14, natomiast w tygodniu drugim zaczynam prace o 14, a koncze o...22!
Jezeli zaczynam o 6, musze wstac o godzinie 4 rano, o 5 wyjezdzam do pracy. Ja nie potrafie cwiczyc o takiej porze, wiec w tygodniu ''porannym'' cwicze poznym popoludniem lub wieczorem. 45-60 minut treningu mija mi bardzoo szybko!
Na popoludniowce trenuje rano:)
Jak widzicie da sie :)
       No tak jeszcze drugi aspekt konsekwencja!
Musimy byc konsekwentne, w pracy nad soba nie ma miejsca na slomiany zapal :)
Jezeli naprawde nie masz sily na dlugi trening, zrob chociaz taki 10-15 minutowy, nie daj sie wymowkom!

Pamietaj, ze to od Ciebie zalezy co osiagniesz, wiec ... DO DZIELA! :)






8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post :)
    Mi właśnie brak motywacji do ćwiczeń .
    Zapraszam wolnej chwili
    pauline-memories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje!
      Zapraszam Cie czesciej w takim razie :)

      Usuń
  2. Super motywacja! Jestem na diecie dopiero 3 dzień, ale idzie dobrze. Planuję też ćwiczenia. :)
    Zajrzysz? Doradz/ocen. Mój blog--> nuskaaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam za ciebie kciuki, wierzę że fi się uda!:) cwicz koniecznie! U mnie na blogu znajdziesz cała gamę ćwiczeń na każdą partię ciała :)

      Usuń
  3. Przeglądam Twojego bloga z nadzieją, że może w końcu ruszę mój tłusty tyłek z kanapy :P Może nie tłusty, nie mam problemów z wagą, od zawsze byłam i chyba będę szczupła. Takie geny. Jednak szczupła ot tak to nie to samo, co wysportowana, a taka sylwetka dużo bardziej mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezeli Ci sie uda to bede mega szczesliwa!
      Uwierz mi ze warto!
      Poczatki zawsze sa trudne, jak znalesc czas, cwiczac pierwszy trening myslisz po 5 minutach: ''Nie dam rady''. Kwesta jest taka, ze Twoje cialo potrafi o wiele, wiele wiecej niz podpowiada Ci Twoj umysl!
      Doskonale rozumiem o co chodzi Ci z sylwetka!
      Ja cale zycie bylam chudziutka, no wlasnie chudziudka... Nigdy jakos nie imponowaly mi kosci. Kiedy zaczelam tanczyc nabralam ladniejszych ksztaltow ;) Pozniej, kiedy przenioslam sie do Anglii zaczelam miec problemy z odstajacym brzuchem (o moj Boze jak ja teko nienawiidze!) i zaczelam na nowo cwiczyc. To ciezka praca, ale uwierz, ze sie oplaci. Nie tylko lepszym cialem, ale i komfortem psychicznym! :)
      Pozdrawiam Cie! :)

      Usuń
  4. Konsekwencja to podstawa :D Super jest ćwiczyć :) Ja mam tak, że właśnie im wiecej mam obowiązków, tym łatwiej mi wszystko pogodzić, a gdy z kolei mam wolne, to mnie rozleniwia :P

    OdpowiedzUsuń