piątek, 5 czerwca 2015

Mala zagadka - METABOLIZM,

METABOLIZM .... 



Mysle, ze czesto zdarza wam sie zadawac sobie pytanie: ''Wylewam siodme poty na silowni, trzymam w miare dobra diete, ale nie widze efektow. Dlaczego?''
     Sama niejednokrotnie zadawalam sobie to pytanie. 
Odpowiedzi nalezy szukac w naszym czesto spowolnionym metabolizmie.
Co robimy zle, ze jest spowolniony?
Jak go przyspieszyc?
Oto  kilka rad. Zobacz co mozesz jeszcze zrobic, aby poprawic efekty cwiczen :)

1. PIJESZ ZA MALO WODY.

Ha! Znowu woda. Nie ma to tamto. O leczniczych wlasciwosci wody pisalam juz poprzednio (tych co nie czytali - zachecam do przeczytania :))
Wiec co ma ta woda do naszego metabolizmu?
  Cialo potrzebuje wody, zeby normalnie funkcjonowac, kiedy brakuje nam wody w organizmie blokujemy spalanie kalorii, a w kazdym razie nie spalasz ich tyle ile bys mogla gdybys byla nawodniona. Dobrym wedlug mnie przykladem moze byc picie wody podczas treningu. Jezeli nie napijesz sie kiedy tego potrzebujesz, twoja forma spada. I mam tu jeszcze jedna rzecz: organizm zuzywa ogrom energi na podgrzanie wody do 36.6 st.C, dlatego picie cieplej wody czy herbaty nigdy nie bedzie tak dobre jak picie zimnej wody!

2. WITAMINA D

Brak dostarczania do organizmu witaminy D sprawia, ze zaczynasz wolniej tracic kilogramy, poniewaz organizm wytwarza hormon zwany grelina - hormon ten odpowiada za to ze odczuwamy wiekszy glod.
Niestety dostarczenie wit D moze byc trudne, dlatego zalecam Wam spozycie jej jako suplementu diety.

3. OGRANICZASZ SIE TYLKO DO CARDIO.
No wlasnie, na wiekszosci blogow wypisuja nam, ze cardio to klucz do sukcesow, ale tak nie jest!
Samym bieganiem i jazda na rowerze nie nie zbudujemy miesni kluczowych do spalania kalorii. Cardio jest cholernie wazne ale trzeba dolaczyc do cwiczen trening silowy! Zobaczysz wtedy efekty szybciej niz kiedykolwiek! Obiecuje :)
Tkanka miesniowa jest bardzo ''paliwozerna'' co oznacza ze musi spozyc wiecej kalorii. A to to samo co metabolizm.

4. PODJADASZ W NOCY
Heheh i tu Cie mam, prawda? ;)
Zdarza ci sie w nocy przed snem cos podjesc, a to banana, a to jablko, a to jogurcik, wszystko fajnie niby niekaloryczne, ale ... 
Spowalniamy tym metabolizm i miedzy innymi stad robia nam sie boczki ;)
Jeszcze jedna uwaga - wielu lekarzy odradza spozywanie sniadan przed godzina 6 rano. No coz ja wstajac o 4 i tak nie potrafie niczego zjesc, dlatego jem po 7 w pracy.

5. UWAZASZ KAWE ZA WROGA
Tu dobra nowina dla fanow czarnego trunku - kawa jak najbardziej tak w naszej dziecie codziennej!
Filizanka kawy doda ci energii przed treningiem i przyspieszy metabolizm ;)
Polecam kawe ze szczypta cayenne!

6.  BRAK SNU
Badania pokazuja, ze brak snu prowadzi do wytwarzania w organizmie hormonu, odpowiedzialnego za uczucie glodu. Wiecej jemy - tyjemy.

7. STRES
Kiedy sie stresujemy nasz organizm produkuje ogromnie ilosci kortyzolu - pan kortyzol odpowiedzialny jest za magazynowanie tluszczu, a my tyjemy... 
Takze chillout! :)

8. NIESTRONISZ OD CHEMICZNYCH PRZYSMAKOW

Sprawdzaj czy twoje produkty nie sa np. pryskane. Nawet w plasikowych opakowaniach czy sztuccach moga znajdowac sie chemikalia powodujace zwiekszanie sie tkanki tluszczowej :(

Sprawdz czy nie popelniasz ktoregos z tych bledow, moze to on jest przyczyna niskich efektow !:)

2 komentarze: