wtorek, 9 czerwca 2015

Dwa zdania o odzywianiu okolotreningowym.




Witajcie!
Dzisiaj przedstawie Wam pare informacji o odzywianiu okolotreningowym.
Co jesc, ile jesc - PRZED, W TRAKCIE i PO treingu, i czy w ogole jesc :)

Wspomnialam tu wczoraj o indeksie glikemicznym, to z nim zwiazane jest to jak powinnismy sie odzywiac w fazie treningowej.

We wczorajszym poscie pisalam o tym jak bardzo wazne sa weglowodany, teraz wyjasnie dlaczego.
       Nasze ulubione weglowodany zawieraja GLIKOGEN MIESNIOWY, odpowiada on  za nasza wytrzymalosc oraz za postepy w treningu. Zasoby glikogenu nie sa nieograniczone i w trakcie duzego wysilku fizycznego ich stan sie uszczupla. Wlasnie dlatego odczuwamy zmeczenie i nie czujemy sie na silach zeby dalej dzialac. Jezeli zaczniemy cwiczyc z niskim poziomem tej substancji, szybciej sie zmeczymy, a nasz trening bedzie mniej efektywny. Wlasnie dlatego weglowodany sa najwazniejsza skladowa naszych posilkow przed, w takcie i po treningu.
      Rozne rodzaje weglowodanow wchlaniaja sie do organizmu w roznym tempie (wspominalam wam o tym wczoraj, pamietacie? jesli nie zajzyjcie TUTAJ) , wspolczynnik taki nazywamy wlasnie INDEKSEM GLIKEMICZNYM.

     Indeks glikemiczny moze przyjmowac wartosci od 0-100. Okresla on z jaka szybkoscia dany produkt podnosi poziom glukozy we krwi. Im wyzsza jest wartosc indeksu, tym szybszy wzrost glukozy odnotujemy. Przy niskim natomiast, energia bedzie uwalniana wolniej, stopniowo. Ktora sytuacja jest dla nas bardziej korzystna? Zalezy.
      Posilek i niskim indeksie glikemicznym nalezy spozywac przed treningiem, a o umiarkowanym lub wysokim po i w trakcie treningu. Czemu akurat tak, chuba latwo sie domyslic, majac podane tyle informacji.

UWAGA!
Poza weglowodaniami mega wazne jest nawadnianie!
Jak bardzo? Odsylam TUTAJ
Tu orzedstawiam Wam tabelki (duzo tych tabel ostatnio ;)) z wartosciami IG dla poszczegolnych produktow:












Przydatne?
Udostepnij, zachowaj - na pewno sie przyda! :)

16 komentarzy:

  1. Fajnie że jakaś Olsztynianka bloguje :) !
    Myślałam już że jest nas tak niewiele.
    andziathere.blogspot.com - moj blog
    Zapraszam na konkurs na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzieki bardzo! :)
      Niebawem wiele innych ciekawych informacji :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Indeks glikemiczny - tak rzadko zwracamy na niego uwagę, a jest tak przydatny w ocenie jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super blog! ciesze sie ze na niego trafiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jest tym bardziej milo :) Zapraszam czesciej!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. boze dajcie wiecej takich blogów
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze przed kontuzją zwracałam na to uwagę. Gdy za kilka miesięcy będę mogła zacząć ćwiczyć na pewno wrócę na Twój blog. Teraz tylko dodaję do obserwowanych, bo jest po prostu świetny! :)

    Zapraszam do obserwacji! http://szyszunia-life.blogspot.com/ <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo za mile slowa i zycze powrotu do zdrowia :)

      Odbijam pileczke i takze obserwuje :)

      Usuń
  7. Bardzo przydatny post. Cały blog jest świetny, masz tu dużo ciekawych informacji, o których nawet nie wiedziałam. Będę wpadać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pierwszy raz na Twoim blogu i już wiem, że nie ostatni! Dużo przydatnych rzeczy dla ludzi, którzy rozpoczynają zdrowe odżywianie, dziękuję!.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie mi rosnie serducho jak to czytam :) Dziekuje i pozdrawiam!
      No i do nastepnego :)

      Usuń
  9. Zaczęłam czuć się z tym źle, że jem wszystko co popadnie...
    Chyba sobie postanowię, że od lipca wszystko co zdrowe! :)

    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :)
      Pamietaj, ze male 'niezdrowe'' przyjemnosci tez czasem sie przydaja :)

      Usuń